18 Mayıs 2015 Pazartesi

Çikolatalı Islak Kek Yapımı! :)

Merhaba kızlaar bu sefer daha önce benden hiç görmediğiniz bi yazı görüceksiniz uzun süredir bloga yazı girmiyorum neden çok bi fikrim yok stresliyim sanırım fazlasıyla tatille beraber düzene girer diye düşünüyorum.
Eveeet beraber çikolatalı ıslak kek yapıcaaz şimdi çaktırmayın Brownie yapıcaktım aslında fırında çok tutmam sonucu olay ıslak keke döndü siz çaktırmayın:D

Tüm malzemelerimiz bunlar sadece 1 su bardağı da sıvı yağımız var.
Hemen malzemelerimizi yazıyorum
*4 adet yumurta
*1-2 su bardağı toz şeker
*1 su bardağı süt
*50 gram kakao
*100 gram bitter çikolata
*1 paket kabartma tozu
*1 paket vanilya
*2 su bardağı un
       Yapılışı:

İlk önce 4 adet yumurtayla şekeri boza kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz kolunuza kuvvet kızlar!

Yumurta boza kıvamına geldi mi eveet o zaman çikolatamızı benmari usulü eritebiliriiz benim bitter çikolatam yoktu fındıklı üzümlü çikolatayla yaptım 20 gram da eksikti ama yapıcak bişey yoktu.Şekeri de olduğundan az koymuştum yumurta karışımında aşırı şekerli geliyor bana yoksa siz de damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz:)
Eveeet görselden de anlayacağınız üzere kakao,sıvı yağ ve sütü ilave ediyoruz benim kakaom yine azdı gereken 50 gram benim elimde 1paket yani 25 gram vardı :D Olsun ben yılmadım devam ettim:D
Tüm bunları ekleyince güzelce karıştırmanız gerekiyor hepsi birbirine geçinceye kadar.
Ve bu aşamada 1,5 su bardağı karışımı kenara ayırmayı unutmayın bu kekimizin sosu için.

Burda karışımımıza un,kabartma tozu ve vanilini ekliyoruz güzelce çırpın,çırpın ve çırpın!
İyice çırpın ve bir borcamı mümkünse kare ve büyükçe bir borcam olsun güzelce heryerini yağlayın ki kekimiz yapışmasın.

Ben böyle bi borcama koydum ve evet doğrudur yemek yaparken video izlerim Bilgen'in makyajüstüleri de şahane oluyor yemek yaparken!
Eveeet her şeyi yaptık karışımı borcama döktük sosunu ayrı kaba ayırdık,fırını 180 dereceye ayarlıyoruz tarifte 40-45 dk yazıyor ama ben 30 dk falan tutmus olmama rağmen kek gibi oldu daha çok dursaydı da iyice arap gibi olurdu heralde:D

Kekimiziin kıvamı da bu şekilde olmalı ben böyle bir çubuk kullandım kek çubuğa yapışmıyorsa olmuş demektir bingoo çıkarabilirsiniz!
Veeee servise hazır işte bu kadar afiyet olsuuun!
   Hepinizi kocaman öpüyorum! :)

16 yorum:

  1. ellerıne saglık canım cok guzel gozukuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canıım çok sevindim zira ilk deneyimimdi:)

      Sil
  2. Çaktırmadım ama çok güzel olmuştur eminim :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım benim valla ilk kez yapmama rağmen tadını ben bile sevdim :D

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Gel tabiiii kahve de yaparım oh mis:)

      Sil
  4. Ben hiç tarif marif anlamam :D Direk pişir gel yiyelim :) Eline sağlık canım nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah yiyelim tabi caniim:D cook tesekkur ederim guzel yorumun icin:)

      Sil
  5. ooo harika görünüyor ellerine sağlık tatlım :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  7. Bana hiç böyle şeyler yapmıyorsun sevgili ev arkadaşım bende istiyorum ama :)

    YanıtlaSil
  8. en sevdiğimmm ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil