20 Şubat 2015 Cuma

En İyi Dostlarımız Küçük Tüy Yumaklarımızın Evde Bakımı:)

Merhaba kızlar!
Bugünkü yazım ne kozmetik ne makyaj ne de bakım hakkında:) Başlıktan da gördüğünüz gibi en sadık dostlarımız köpüşlerimize evde nasıl bakabiliceğimiz hakkında bi yazı olucak aynı zamanda sizleri köpek alırken ya da sahiplenirken ne gibi şeylere dikkat etmeniz gerektiğinden de bahsedeceğim!Ciddi heycanlandım ilk defa bu konuda tecrübelerimi canlarım sizlerle paylaşıcam aranızdan köpeklere meraklı,almayı düşünen varsa biraz da olsa size yol gösterir diye düşünüyorum.
Ayrıca bu benim minik danam Köfte'mi biraz sizlere tanıttığım bi yazı olucak:)
Hemmen sizlere tosunumun fotoğrafını önce gösteriyim:)
Benim minik danam bu :) Çok tatlı değil mi bu güzelleşmiş hali ilk aldığımızda somalili çocuklardan farkı yoktu:)
İlk nası almaya karar verdik ondan bahsediyim biraz.Çok uzun zamandır köpek istiyordum ama okullarımız bakımı derken sürekli evlenince alıcaz diye konuşmuştuk ama ben artık o kadar çok bi kedi ya da köpeğim olsun istiyordum ki nişanlımın köpek almayacağını bildiğim için kediye merak salmıştım bigün köpek hakkında konuşurken çıkıcaz alıcaz birazdan tamam mı dedi ben şok oldum böyle süprizleri var sevgili nişanlımın çok seviyorum beni mutlu etmek isteyişini gördükçe daha da mutlu oluyorum zira hiç bi şekilde şu an müsait olmamamıza rağmen sırf ben çok istiyorum diye aldı ama iyi ki de aldı!!
Şimdi şöyle söylemek gerekirse biz bi araştırma yapmadan çiftliğe gittik aslında labrador alıcaktık o niyetle gittik ama ellerinde yoktu sonra golden da karar kıldık bizi çiftlik sahibi oldukça açık net şekilde her şeyiyle bilgilendirdi çok çok da dürüst olması çok hoşumuza gitti mesela en basitinden şöyle söyliyim biz çiftlikten en kaliteli mamayı aldık öneriler doğrultusunda kadın bize bizim mamanın bi alt kalitesi olan bi mamayla köpeklerini beslediklerini söyledi hepsine en kaliteli mamadan yetiştiremeyiz oldukça maliyetli diye açıkladı her konuda bu şekilde dürüst olması çok hoşumuza gitti.Aldığımız yer hem bir köpek çiftliği,hem üretim yeri,hem de köpek oteliydi aynı zamanda veterinerlik hizmeti de vardı.İzmirde olanlar İzmir/güzelbahçe WETDOG köpek çiftliği diye bakabilirler.
Minik kuşum kafasını olduk olmadık yerlere sokmaya bayılır böyle babasının terlikleriyle uyurdu bazen:)
Köpek alırken biz köpeğimizin anne babasını ilerde nasıl bir golden a benzeyeceğini gördük cinsiyet seçimimizi de orda yaptık erkek almaya karar verdik ama laf aramızda ben ordayken Köfte'nin kardeşini istemiştim köfte pek yanaşmamıştı diğeri yanaşıp yanaşıp yalarken Köfte yanaşıp yanaşıp kaçmıştı ama her şeye rağmen o bizimdi artık!Maceramız da ilk günden başladı eve giderken arabaya kustu!Nişanlım kusmasın bende kusarım diye bağrıyor ben gülüyorum kızım gülmesene diye daha da sinirleniyor etraf leş gibi koktu ben hala gülüyorum o kafasını camdan falan çıkarıyor (tabi sonra o arabayı ben temizledim! böğğ)Neyse öyle böyle biz eve geldik
Yatağı falan hiçbişeyi yoktu o zaman biz de minder bulup ona yatak yaptık o kadar çekingendi ki hiç kıpırdamadı yerinden tüm akşam ama aslan kaplan oğlum hiç de ağlamadı buruktu ama ağlamadı bizi göremeyince ağlamaya başladı hatta ilerleyen zamanlarda:)
Eğitimini nasıl verdiğimizi başka bi yazıda paylaşmayı düşünüyorum:)
Öncelikle Köfte çok uysal çok uyumlu bi köpek o kadar uslu ki önünden yemeğini aldığımız takdirde bile melül melül bakıyor sadece çok üzüldüğünü belli ediyor:)
Erkek bi köpeğe göre oldukça sadık söz dinleyen bi köpek dişiler normalde daha anaç olduklarından dolayı daha çok dinler ve korumacı olurlar ama Köfte de aynen öyle yani çok şanslıyız evet çok hareketli bi köpek ama nerde ne yapması gerektiğini biliyor fark bu:)
Şimdi şöyle söylemek gerekirse eğer evde köpek bakmak çok çok büyük sorumluluk bi kere eğer ki gece de evde kalıyorsa asla etrafta bir şey bırakıp yatamazsınız.Peçete parçalanmış terlikler vb. görmek istemiyorsanız tabi!
Şekil a hemen gösteriyorum:)


O gün keyif yapıp eve yemek söyledik ve kaşla göz arasında Minik kuş pipetlerden birini yürütmüş!Nasıl da pişkin ama şimdi bidaha bakın bakalım pişkin mi:D
Yüzündeki mahcubiyete bakar mısınız:D Böyle bazen yapmaması gereken bir şey yapıyor naaptın oğlum bu ne diye kızıyorum böyle bakışlar atıyo yerlerde yuvarlanıyo,kafasını kolumun bacağımın arasına sokuyo affettirmek için:D Tabi hemen affetmiyorum bu ne bu diyorum daha da içli bakışlar atıyo için gidiyo kahkahalarla gülmek istesem de liderliği bozamam diye devam ediyorum:D 
Sonra yine eve pide söylediğimiz bi gün elimizi yüzümüzü yıkayalım dedik pidenin üstündeki kaşarla kıymayı yemiş!Çok uslu görünüyor ama yapıcağını yapıyor yine de:D
*İlk önerim etrafta bir şey bırakmayındı.
Bir sonraki evdeki alanını mutlaka sınırlandırın heryerde at koşturamasın öyle mesela Köfte mutfağa asla giremez girerse ne olucağını bilir.Daha önce girmediği bi odaya girmez bizim tepkimize bakar eğer gel dersek çekingen de olsa gelir.
Ayrıca benim tavsiyem yatak odasına sokmayın Köfte mesela şu an tüy değişim evresinde delice tüy döküyor mamasından da kaynaklıymış aklınızda olsun Golden köpeğiniz varsa tavuklu mama ona almayın köpeklere bazı mamalar yaramaz bizimkine de tavuklu yaramadı her ne kadar maması neydeyse bi Beymen çanta parasında da olsa dökülücek tüy yerinde durmuyor yani:D
Yerine git komutunu mutlaka öğretin koltukta daha rahat yatmak isteyeceğiniz zamanlar olucaktır o sizle oynamaya çalışıp yüzünüzü yalamaya uğraştıkça rahat edemezsiniz:D O yüzden in aşağı ve yerine git komutunu çok net bilir Köfte.Eğer ilgi göstermiyorsak ve o an onunla oynayamıyorsak  bunu anlar yerine gider kendi oyuncaklarını kemirir.
*Siz siz olun lütfen gece yatarken terliklerinizi etrafta bırakmayın mutfak kapınızı açık bırakmayın biz alt kattaki tuvaleti ona ayırdık ne kadar genelde dışarı da yapsa daha yavru olduğu için çok tutması mümkün değil çişi kakası gelince tuvalete gidip ona ait olan yerde işini hallediyor sonra bitti benimki tarzında bakışlar atıyor:D


*Eve ilk geldiği haftalarda kablolara yaklaşmamasını sağlayın bizimki bir şey yapmıyor ama herkes farklı olduğu gibi onlar da farklı yani huyunu suyunu öğrenmeden güvenmeyin:D
*Ayrıca şunu söyliyim yorgun köpek=mutlu köpektir ilk başlarda sürekli yürüyüşe çıkartırdım ama onunla günde 3 saat yürümem mümkün değil o da iyice eve alışınca yemeğinden sonra onu dışarı bırakmaya başladım işini görüp kendi kendine oynayıp eve geliyor.Yazık garibim kapı bu soğukta açık olmadığı için oturup bekliyor kapının önünde eğer kapı önünde değilse Köfte diye sesleniyorum ayaklarını poposuna vura vura koşturuyor.
Hı şunu da söyliyim Köfte hiç havlamaz çok nadirdir genelde kendinden emin köpekler havlamazmış o öyle susar susar kedilerle bakışır mesela kediler kıhhhhh diye kendilerini yükseltip hırlarlar hala suratlarına malmışlar gibi bakar direk dalar havlamadan:D Çok gülüyorum bu yüzden ilk başta havlamamasını sorun sanmıştım ama gerektiğinde havladığı bizi de rahatsız etmediği için çok mutluyum.
*Köpekler rüya görür ve horlarlar!Şahsen çok sık şahit oluyorum rüya görürken o patiler oynuyor horul horul horluyor insanmış gibi rüya görürken artık ne gördüyse miklediğini bile duydum:D
*Köpeklerin de bademcikleri varmış! Dün keşfettim boynunu severken uyuyordu yan yatıyordu elime top top bi şey geldi onlar bizdeki bazemciklerdenmiş meğerse:)
*Köpek gerçekten bi bebekten farksız ve evet köpekler de gaz çıkarıyor! İlk geldiği gün 3 defa bunu üstüme yapmıştı:D Terbiyesiz yemeğini yiyip suratımıza geğiriyor bi de :D 

*Ve evet köpekler de gülerler gerçekten:) Sahibiyseniz zaten bunu anlarsınız onun mutluluğuna şahit olmanın tarifi yok eve girdiğiniz an koşulsuz karşılıksız mutlu olurlar üstünüze atlarla etrafınızda koşturur sürtünürler.Tarifsiz bi şeydir bu ayrıca Köfte bizim için yani sıradan bi köpek değil gerçekten ailemizin bi ferdi bebeğimiz sırnaşık bi kere sırnaşık köpek mi olur:D Köpek diye aldık kuzu çıktı bu be diyorum ben hep baksanıza fotoya patisin elimin üstüne atmış koltukta yatarken kafasını bacağımızın üstüne falan koyar tam bi bebek o köpek değil!
 Bakın bazen böyle dışardayken ön kapı açık değilse derdini böyle anlatıyor:D Kafasını cama dayayıp kocaman kocaman bakıyor kıyamam deyip alıyorum içeri.
*Ayrıca köpüşünüze evde bakıcaksanız lütfen arkanızdan ruh gibi çıkmasına hazırlıklı olun. Mesela banyoyu temizliyorum tam kalktım çıkıcam bi bakıyorum Köfte nerden çıktın len demekten kendimi alamıyorum:D Mutfakta yemek yapıyorum buzdolabından kafamı kaldırıyorum böyle kafasını yan döndürmüş bana bakıyor:D Bir de burnuyla kapıyı açıyor bizimki.
 Bakın Köfte'm burda hastaydı ben yoktum kusmuş böyle yatmış tüm gün:(
Baksanıza şuna nasıl da yatıyor:)


Bu da yılbaşı köftesi:D
Babası ve minikkuşumm annesine çekmiş aynı ben:D

Bakın bahsettiğim buydu en yapamicağı pozisyonda bile o kafayı sokuşturup bi yerimize koyabiliyor çaktırmadan koltukta kendine yer açmaya çalışıyor beni yan yan ittirip:D
Başka küçük bi önerim ayda bir banyo yaptırın bizimki şanslıyız ki suyu seviyor ya da biz korkutmadan alıştırdık Nişanlıma teşekkürü borç bilirim harika eğitiyor gerçekten ben de eğittim ama asıl o harika bu konuda!
*Eğer ki evde bakıyorsanız lütfen onun ihtiyaçlarını yerine getirin çıkması gereken zamanlarda çıkarın yemek saatini lütfen aksatmayın
*Günde en az 1 veya 2 kez tüylerini tarayın bu hem onunla iletişiminizi güçlendiricek hem de tüy dökümünü azaltmış olucaksınız.
*Eğer tuvaletini evde yapıyorsa lütfen banyosunu temiz tutun ve buna özen gösterin aksi takdirde koku probleminin önüne geçemezsiniz
*Haftada 4 yemek kaşığı olmak üzere yoğurt verin bu onun kemiklerinin gelişimi için de faydalı olucaktır.
*Şunu söylemeliyim ki evde bakıyorsanız minik canavarınıza ıslak mendiller en yakın arkadaşınız olmalı.
*Lütfen tüy yumacığınızın dişlerini fırçalayın ağız sağlığı onları pek çok hastalıktan koruyacaktır.

*Haftalık kulak temizliğini lütfen es geçmeyin bunun için özel losyonlar bulunuyor.

*Tüy probleminiz olduğu dönem siz de bizim gibi köpüşünüze kıyafet giydirebilirsiniz yarı yarıya azaltıyor diyebilirim ayrıca tüy toplama konusunda koli bandı müthiş!ve illa gidip özel tişört alıp bi ton para vermeye gerek yok evet ben bitane aldım ama evdeki kullanılmayan tişörtleriniz inanın hem ekonomik hem daha rahatlar büyüyeceğini hesap edip kesmeden bikaç yerinden bağlayarak üstüne göre yapabilirsiniz.

*Evde her koltuğa çıkamasın yalnızca tek koltuğa izin verin bu da sizin isteğiniz doğrultusunda olsun

*Ayrıca ihtiyacından çok yemek lütfen vermeyin evet tabi ki kendi yediklerinizden ödül gibi biraz verebilirsiniz ama mamasını daha çok vermeyin.Hemen kısa bi şeyden bahsediyim size bizim Köfte aç köpek tabirinin tarifi onu tarif etmişler bu lafla doyduğunu mu anlamıyor bilmiyorum ama çöp kutusu gibi her şeyi yiyor öyle ki kusucağını bilse de yiyor Beyhan(sevgili nişanlıcığım) bi gün normalde mamasını vermesi gerekenden oldukça fazla vermiş 125 gram bi öğünü o üstüne nerdeyse bş o kadar daha dökmüş bizimki tıkanmış ama tekrar geri dönüp yemiş sonra tam kusucakken Beyhan bahçeye atmış:D Mutfakta ben yemek yaparken salatalık havuç tarzı şeyler veriyiyorum ki bu hiçbi şey her şeyi yiyor şaka değil her şeyi zevkle yiyor en büyük hobisi ben yemek yaparken mutfakta beni izlemek.mutfağa gitiiğim zamanlarda onu salonda bırakıp kapıyı da kapamışsam ağlamaya başlıyor tam bi *** biti :D İçeri giriyorum peşimde mutfağa gidiyorum peşimde.
Daha çooook anlatıcağım şey var evet ama biliyorum ki sizi sıktım bi çoğunuz buraya kadar okuyabildi mi bilmiyorum ama heycanımı anlayın o benim bebeğim ve çok seviyorum başlarına faydalı olabilicek şeyleri paylaşmayı çok istiyorum:) Şimdilik benden bu kadar lütfen köfteyle ilgili yazılar videolar istiyorsanız yorum bırakmayı unutmayın beni çok mutlu edersiniz..:)
Ve lütfen bu kış gününde sokak köpeklerimize bi kap suyu biraz mamayı çok görmeyin o kaadr sevgiye muhtaçlarki sevgili nişanlıma Beyhan'ıma çok teşekkür ediyorum onun sayesinde bu kadar duyarlıyım sokak köpeklerinden korkardım eskiden halbuki yaklaşmasını bilmek gerekmiş o kadar sevgiye açlar ki durumunuz varsa onlar için alacağınız biraz mama onun karnını doyuracaktır onlara bakınca Köfte o kadar şanslı ki sıcacık evde tüm gün keşke hepsine bi yuva verebilsek herkesin duyarlı olması dileğiyle..
Eğer ki sorularınız olursa drnckr08@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz 
uzuuun yazım için tekrar kusura bakmayın:( Hepinizi kocaman öpüyorum:)

13 yorum:

  1. Normalde tam bir kediseverim benimde 4 yaşında bir oğluşum var gerçekten evde hayvan bakımı çok zor öyle söylendiği gibi mamasını suyunu ver başka bişey gerekmez değil senin yazınıda zevkle sonuna kadar okudum ve köpek sahibi olmak isteyenler için inanılmaz güzel ve yolgösterici bir paylaşım olmuş emeğine yüreğine sağlık diyorum canım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Guzel yorumunuz icin cok tesekkur ediyorum cok mutlu ettiniz beni! Kesinlikle oyle bi bebek ne kadar ilgi istiyorsa bunlar da oyle ayrica bunlar buyumeyen bebekler sevgimiI ilgimizi hep vermeliyiz oldukca sorumluluk isteyen ayni zamanda pahali bi hobi bu ama gercek bi dostlar gercekten :) ben de cok uzun yazdim okuyan pek olmaz sanmistim yorumunuzu gorunce bir kez daha mutlu oldum :)

      Sil
  2. Ben tskederim keşke herkes bizim kadar hayvanlara sevgiyle yaklaşsa oğluşuma harcadığım her kuruş helal olsun demişimdir ben onun güzel gözleri ve karbeyazı patilerinin bana verdiği huzur hiçbişeyde yok .Köfteyide çok öpüyorum.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de oyle dusunuyorum yeri geliyor kendime almayip ona aliyorum benden de oglusunuza kocaman selamlar opucukler :))

      Sil
  3. yerim ben bu tatlış golden'ı çok şeker =) benim kedişim var ama köpek bakacaklar için çok faydalı bir yazı olmuş.eline sağlık. büyük bir keyifle okudum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cook tesekkur ederim cok mutlu oldum keyifle okudugum icin:)) Biz de sanirim ilerde bi kardes alicaz kofteye kedi hemde bakalim nasi olucak :)

      Sil
  4. Canını yaka yaka sevmelik ama buu :D :D :D Isırmalık patileriyle çok şeker bişey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de oyle seviyorum yazik yavrum siddete aliskin sevgi olarak yani :D kocaman optu Kofte senii!

      Sil
  5. Allahımmmmmm ben ona kurban olurum, ısırıp ısırıp yerim onu. Burnunu yediğim, gözlerine öleyim çok tatlı ya maşallah. Anam delirdim :D Gidip Kuzeyimi seveceğim şimdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi dimi cok tatli:D butun hayvanlar cok tatli cok guzeller :) ay yaa ikimizin de kopeginin olmasi ne guzel seninkini merak ettim simdi!:)

      Sil
    2. Köpekler bir başka güzel ☺ Dimi ikimizin de köpeği olması ne güzel bir ortak nokta :D
      Şurada anlatmistim merak edersen bakabilirsin canimm;http://bakimliibayan.blogspot.com.tr/2015/01/en-degerlim.html?m=1

      Sil
  6. yazınız ne iyi geldi..benim de iki bıdığım var samantha ve vincent. dişi erkek 6,5 yaşında kediciklerim. nişanlım seviyor ilgileniyor ama tüy sorunundan dolayı sürekli tartışıyoruz hatta bıdıkları kıskanıyor ne yapacağımı bilemiyorum. paylaşımınız inanın içimi ısıttı, ne güzel böyle insanların hala var olması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Omurleri tuyleri kadar uzun cok olsun! Ne guzel kedi o kadar guzel birsey ki bizimki simdi 2 yasini dolduracak bazen bahcede bazen evde ama evdeyken evin daha kucuk bi odasini oturma odamiz yapmistik bu da tuyun minimum yere yayilmasi demek ve her ama her gun cikarip gezdirdikten sonra supurge acardim evet iskence biraz ama biz ancak bu sekilde cozum bulmustuk kedileriniz ne cins bilmiyorum ama tuylu irklar anladigim kadariyla zaten duzenlo tariyorsunuzdur arzu ederseniz tiras ettirebilirsiniz evet bebeklerimizi sevmek cok guzel ama zahmetleri de cok! Kucuk supurgeler yoksa evinizde edinin derim hani su sarjli mutfakta kullanilanlar cok pratik oluyor onlarla insan supurge acmaya da usenmiyor donusumlu bigun normal supurge bigun kucuk olan ya da haftada iki buyuk acsaniz bile yeter diye dusunuyorum tuyleri zor ama cok tatlilar cok:)

      Sil